film film film ♥


Naked Kitchen 4 av 5 ♥
info: Today is Mo-rae and Sang-in’s one-year wedding anniversary. After a busy morning preparing for the celebration, Mo-rae goes to an art gallery to find a gift for Sang-in. At the gallery, she meets a complete stranger and the two unexpectedly have sex. Mo-rae returns home feeling anxious and guilty about the incident and cannot help but confess it to Sang-in. That night, a visitor arrives at their house; Du-rae, who came from Paris to help Sang-in with his new business. To Mo-rae’s shock, he is the man from the gallery. He temporarily lives with the couple in their house and a risky love triangle begins...!

Jag tyckte faktiskt att filmen var riktig bra, blev dock ganska besviken på det tråkiga slutet! Shin Min Ah som är med i filmen är ju också med i A love to kill, så det var därför jag kollade på filmen, och hon är en sån satans bra skådespelerska (även Im Soo Jung) Perfekt film att kolla på när du har lite små tråkigt eller bara vill kolla på en film. Kan värkligen rekomendera filmen!!


The Taoist Wizard 2 av 5 ♥
info: 500 Years Ago in the Chosun Dynasty. The Pipe of the prophecy has fallen into the evil hands of the goblins, propelling the world into a whirlwind of disorder. The ancient Taoist wizards turn to the greatest ascetics of their time, the Master and Hwadam (Kim Yoon Seok) for help in vanquishing the goblins and trust each wizard with one half of the Pipe. Meanwhile, the Master’s rascal student Woochi (Kang Dong Won) tricks the king with the art of transformation and creates a fiasco, which makes the three Taoist wizards and Hwadam visit the Master. But the Master has been murdered and his half of the Pipe is missing! By taking his master’s pipe out to the market streets, Woochi has been pushed into a corner, ultimately getting sealed into a painting along with his trusty dog, Chorangyi (Yoo Hae Jin)

Måste säga att filmen inte blev bra förens på slutet, fattade typ inget och den var skit konstig? Ska vara ärlig nu, jag såg endast filmen för att Im Soo Jung (som även är med i Im a cyborg, but that's okey)var med, annars skulle jag ha slutat kolla efter 5 minuter. Och han som spelar Woochi är så satans lik Chansung från 2pm :P Kan inte precis rekomendera filmen eftersom jag inte tyckte den var så bra. Men om ni vill se den så tycker jag att ni ska se den ^^

Jag såg filmerna på mysoju.com, där har dom ju med eng sub. Så gå in på den sidan om ni gillar kdrama/filmer, eller japanska drama serier/filmer m.m. :)


Kommentarer
Postat av: Kokorochan

svar: jo det kan jag göra ^^ så fort jag får en chans till att fota den bara :) jag träffar honom inte förrän imorgon eller på söndag igen :(



kramar<3

/kokorochan

2010-08-20 @ 15:22:01
URL: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: 月姫 Tsukii ♥

sv: haha herregud! :p det är INTE bra :p jag trodde att du redan hade börjat i tisdags, men oh okay helgen kvar då ;D

2010-08-20 @ 21:31:44
URL: http://tsukii.se
Postat av: MK*

Naked Kitchen är en söt film lite seg men söt, såg den för ett väldigt bra tag sen.



sv: Jo jag har för mig att Perez gjorde det :o

2010-08-20 @ 22:10:41
URL: http://victoryintro.blogg.se/
Postat av: » t.

Åh! Valde du också frisör? :D När börjar du då?

2010-08-20 @ 22:33:41
URL: http://babybui.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0