Baka en kaka eller varför inte 3?

Hejsan! Idag var det en vanlig skoldag, vi hade gympa som sista lektion. Efter gympan så gick jag, SaraB, Agnes och Alva hem till Agnes. Alva skulle låna en bikini från Agnes, så när dom hade hittat en så gick Alva. Då tog Sara fram en kokbok, vi tog då upp sidan där receptet på lussekatter fanns, och så skrev vi ner det Agnes inte hade hemma, Sen så försökte vi komma på vad en kaka hete som tydligen skulle vara jättte goood (Agnes sa att den var jäääteee goood iallafall) Men tillslut så fick vi reda på vad den hete, men sen så ville vi göra knäck iställlet. Så vi skrev då ner det vi behövde till knäck.  Sen så gick vi hem till Sara och där så hämtade sara sin kamera och byte jacka. Sen så gick vi affären och köpte allt vi behövde.....trode vi.....när vi kom upp till Agnes igen så hade vi glömt safran haha xD Så jag sprang ner fort tilll affären och köpte det. 

Sen när jag komtillbaxs så hade dom börjat lite :-)  Vi började med att baka lussekatterna, medans vi bakade så tog vi lite foton höhö.  När vi hade bakat klart lussekattdegen så började vi med knäcken och så började vi också baka pepparkakorna haha :P Så vi höll då med 2 sacker samtidigt och lyssnade på julmusik. Att baka 2 saker samtidigt gick inte så bra.... Det blev väldigt rörigt, och stökigt!. Mjöl över hela bordet och överkokta saker och manden till knäclen bara låg där mittiallt. Men till slut så lyckades vi faktiskt!!!! Medans vi väntade på att lussekatterna skulle vli klara så såg vi på bratzvidior och barbieporr haha xD När vi skulle stoppa in knäcken i kylen så fick det inte plats..men sen så fixade vi det så det fick plats bra va? När klockan hade blivit 19:00 så var vi äntligen klara med att baka, och då hade vi även diskat och dukat fram. :-)  Så från klockan ca 14:30 tills klockan 19:00 bakde vi m.m.  Klockan 8 så kom jag och Sara där ifrån. Så nu sitter jag hör i mitt rum och ska snart på toa. Skriver mer sen. Hej då <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0