LIFE

Hejsan! Har precis kollat klart på den japanska drama serien LIFE, har aldrig sätt en japansk drama förut, mest för att jag tycker att japanska kan vara lite störnade att lyssna på ibland. Föredrar koreanska faktiskt, det är liksom..skönare att lyssna på haha.
             
''Adapted from Keiko Suenobu's manga "LIFE," this drama delves into the dark side of high school life. The story focuses mainly on bullying, but the manga also touches on subjects such as self-mutilation, suicide, and rape. Kitano Kii stars as Ayumu Shiiba, one of the students bullied by a group of classmates led by Ayumu's former friend, Manami Anzai (Fukuda Saki)...''

Men tillbacks till dramaserien då! Serien handlar om en tjej som försöker stå emot mobbning, ja asså hon blir då mobbad av klassens ''ledare'', man kan ju säga att hela klassen mobbar henne från börjar, eller mobbning kanske är att ta i. Men restan av klasskamraterna fryser ut henne. Förutom 2st ^^

Dramaserien var helt grym! Asså att folk kan mobba en elven på det sättet dom mobbar henne? Och att typ ingen lärare inte ens rekrtorn bryr sig eller försöker göra något åt saken! Och så finns det typ värsta psyko killen som ''våldtar'' tjejen som blir mobbad, asså han har inte sex med henne, bara typ binder fasst henne i underkläder och typ fotar henne. Serien är inte speciel lång och avsnitten är ca 30 min långa. Så jag började kolla på serien idag och slutade även kolla idag haha :P

Kan värkligen rekomendera den japanska drama serien LIFE. Det var värkligen en av dom bästa dramaserierna jag har sätt!! Även om ni inte är intresserade av jdrama så tycker jag endo att ni ska se den, för ni kommer inte bli besvikna jag lovar! LIFE får 5 av 5! ^^ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0